2014. szeptember 5., péntek

Helyszín lefixálva

Aminek a legjobban örülök, hogy bár az augusztus vége volt gondolatban kitűzve a helyszín véglegesítésére, ezt sikerült így szeptember elején teljesíteni.
Ez a legfontosabb szempont a szervezést illetően, mert ameddig a helyszín nincsen lefixálva, addig nem lehet DJ-t, Fotós és Videóst (netán aki szeretne Vőfélyt/Ceremóniamestert, Zenekart...stb) lefoglalni, mivel addig az időpont közel sem teljesen biztos.
Így viszont biztosan kijelenthetjük, hogy az esküvőnk (a kettőnk választása alapján) a Bambusz bár-ban lesz, a Hajógyári szigeten 2015.07.11-én közel 200 fős vendégsereggel kalkulálva.
Az ismételt helyszínbejáráson anyuéknak is nagyon tetszett a helyszín, így nem ellenkeztek a választást illetően. Ebből adódóan az is biztos, hogy a polgári szertartás is ezen a külső helyszínen lesz megtartva, így viszont végig lehet szórni a kis fahidat rózsaszírmokkal.
Néhány fontos szempont a helyszínnel kapcsolatban:
  • a 3. kerületi anyakönyvvezető fogja a szertartást tartani, ami külső helyszín esetén csak az aznap tartott legutolsó hivatalban kötött házasság után lehetséges (körülbelül 18.00-kor) 
  • a helyszíni dekorossal mindent alaposan át kell beszélni, mert nekem a helyszín alapdekorációja nem igazán tetszik és színileg is teljesen mást képzelünk el - kérdés, hogy a helyszín adottságaiból mit lehet kihozni, valamint van néhány dolog amihez ragaszkodok hogy Én vigyem, kérdés mit enged meg (ha megengedik, ha nem, viszem az asztalszám táblácskát)
  • a szigeten belül a bárhoz vezető út térképpel talán könnyebben megközelíthető és bár ki van táblázva a magasban, mindenképpen szeretnénk több nagyobb molinót kihelyezni a belső út mentén (mert van néhány hely az út mentén ahol az ember nem biztos benne, hogy tovább kell mennie egyenesen vagy más megérkezett)
  • busszal nemigen ajánlatos jönni/menni (a 225-ös busz megáll a Hajógyári szigeten a Bambuszbárhoz vezető úton), mivel aki magas/tűsarkúban lesétálja a buszmegállóból a helyszínig vezető útrészt, az kitüntetést érdemel, - de ez is egy lehetőség, ahogy a kocsin kívül a taxi és a sofőrszolgálat is reális lehetőség a hazamenetelre, mivel a helyszín Budapeseten és központi helyen van
  • az egész este alatt korlátlan italcsomag lesz koktél és röviditalcsomaggal kiegészítve, így (bár én mindig utálom ha a rövidital van egy esküvő középpontjában) a koktélcsomag nagyon szinpatikus, mert annak is van alkoholos és mentes változata. Nagyon remélem hogy senki sem fogja magát leinni a részegedésig, mert az nagyon kiábrándító
A helyszín felosztása:
            

Ahogy a képen is jól látható 3 fő nagy részre lesz osztva a helyszín.
       Hátul lesz letéve a 20db 10fős asztal, ami felett a fa-bambusz tetőszerkezetet is a legelegánsabbra kell díszíteni. A kiszolgálás végül a következőképp alakul: az előételt tányérszervízzel egyesével hozzák ki, a levest asztalonként több nagyobb tálban (így mindenki annyit tud merni magának amennyit szeretne), a főfogás húsostálak lesznek, amin 2 féle köret és 3 féle hús lesz (ezekből a tálakból is asztalonként több lesz), valamint a végén a desszert már 'büfés' lesz, azaz egy pulton lesznek felterítve. Persze nagyon kell figyelni a különböző étel szempontokra, aholis a legtöbb figyelmet a kósher étkezésnek kell szentelni (azaz minden vagy tejes vagy húsos az egész menüsoron). A legvallásosabbak műanyag tányérban kell hogy kapják az ételt /ezt Zsuzsi esküvője óta tudom/. Nem szeretnénk, hogy mindenki aki koshert eszik (lepecsételve azért nem lesz), mást egyen mint a többiek, így a legjobb megoldás, ha rögtön az ételsorok kiválasztásánál figyelünk, hogy minden tejmentes étel legyen. Fontos továbbá felmérni, hogy kik a glutén, laktóz, glükóz érzékenyek (nekik biztos, hogy van amiben mást kell enniük, például a levest tészta nélkül), valamint a vegetáriánusokra is kell a figyelem fordítás, így a tálon lesz majd rántott sajt is.
       Helyet kap két blokknyi lounge rész, ahol a kanapékon leülve beszélgethetet, iszogathat, akinek már mozdulhatnékja van az asztalhelyéről.
     A többi részt a táncparkett veszi el, amiből persze le lehet csípni egy kisebb részt csoportfotózásokhoz. Úgy néz ki sikerül kölcsönbe szerezni vakrámákat (nagyméretűbb üres képkereteket), ami mögött lehet készíteni vicces képeket, ami olyan hatást kelt, mintha falon lógó kép lenne.
Az egész bár kialakításában a legjobb, hogy mikor elkezd este hűvösödni az idő (és remélhetőleg egész nap szikrázó napsütéses idő volt) a helyiség faoszlopai között lehajtható a sátorfal, így pillanatok alatt egy átlátszó ablakos zárt teret kapunk, ami hőbombával könnyen befűthető (már ha kell fűteni - remélhetőleg nem).


Ahogy telik az idő (a kicsit is) a helyszínhez kapcsolódó néhány dolog persze jobban körvonalazódik, mint mikor az egyes bejegyzéseket írom. Ilyen a save the date. Úgy döntöttünk ilyet mégsem csináltatunk, mivel annyira nem érezzük szükségét, így a meghívót nemsokára elkezdjük csináltatni.
Fotós, Videós tekintetében is még tovább keresgélünk, mert ahogy azóta felmértem a piacot, lehet találni 140.000Ft környékén is profibb esküvői fotósokat.
Még jó sok dolog van hátra, de az első, legfontosabb lépést megtettük. Következő lépés a szolgáltatók véglegesítése, meghívó gyártatása és még persze a megannyi teendő.
            
            

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése